5 sposobów na niegrabienie się – porady eksperta!

wyprostowana kobieta biega

Wady postawy, czyli zmora naszych czasów nie dotyczy tylko młodzieży, która woli spędzać czas przed komputerem i telefonem zamiast pobiegać na boisku czy wybrać się rowerem na wycieczkę.

Siedzący tryb pracy i kolejne dni bez ćwiczeń fizycznych sprawiają, że korektory postawy dla dorosłych cieszą się coraz większą popularnością. Garbienie jest bardzo powszechne, więc warto zastanowić się i przeglądnąć w lustrze czy faktycznie sami nie powinniśmy zastanowić się nad zakupem prosto-trzymacza. Wybór korektorów postawy dla dorosłych jest na rynku mnóstwo i są one najwygodniejszym i niedrogim sposobem na zadbanie i wyprostowanie własnych pleców. Poniżej jednak przyjrzymy się również alternatywnym sposobom na niegarbienie się.

Ćwiczenia

Ćwiczenia to zdecydowanie najlepszy sposób na walkę z wadami postawy, a kręgosłupa w szczególności. Wymagają one jednak sporej dawki samozaparcia, bo jedynie ich regularność przynosi wymierne efekty. Wydawać by się mogło, że zamiast się męczyć  i posiadając ograniczone miejsce dla potencjalnej gimnastyki lepiej zaopatrzyć się w tzw. pajączka, czyli profesjonalny korektor postawy dla dorosłych – nic bardziej mylnego!

Ćwiczenia fizyczne oprócz korygowania wad postawy wzmacniają mięśnie sprawiając, że nasze ciało uodparnia się na inne schorzenia kręgosłupa. Wszyscy chętni powinni zacząć od piłki rehabilitacyjnej, która kosztuje niewiele i jest bardzo lekka, więc pozostaje tylko kwestia jej znalezienia odpowiedniego miejsca do jej przechowywania. Jeśli kompletnie nie mamy gdzie zmieścić piłki pomyślmy o dysku sensomotorycznym lub taśmie rehabilitacyjnej do samodzielnych ćwiczeń. Zadbaj o swój kręgosłup -> https://www.aptekagemini.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-medyczne/akcesoria-medyczne/produkty-ortopedyczne/korektory-wad-postawy

Basen

Pływanie to zdecydowanie jeden z najprzyjemniejszych i jednocześnie niezwykle efektywnych sposobów na walkę z wadami postawy. Co więcej jest idealny dla osób w każdym wieku, a szczególnie dla tych, którzy wykonują wielogodzinną i stresująca pracę. Godzina spędzona na spokojnym pokonywaniu długości basenu pomoże również uspokoić głowę i porządnie się zrelaksować.

Pływanie jest także idealnym uzupełnieniem ćwiczeń na urządzeniach rehabilitacyjnych czy noszenia korektora postawy dla dorosłych, bo nie obciąża kręgosłupa i pozwala rozluźnić się wszystkim mięśniom. Stosunkowo niedrogim sposobem  na regularne korzystanie z dobrodziejstw uczęszczania na basen jest zakup karty basenowej uprawniającej do codziennych wizyt przez jedną godzinę. Większość kąpielisk oferuje najczęściej korzystanie z sauny, co jest doskonałym sposobem na pozbycie się resztek stresu i korzystnie wpłynie na zdrowie zwłaszcza w okresach jesienno-zimowych.

Aktywność fizyczna

Ogólna aktywność fizyczna jest potrzebna do tego, by w ogóle nie myśleć o konieczności zakupu korektora postawy dla dorosłych czy uczęszczaniu na zajęcia rehabilitacyjne. Samochód zamienić na rower jako sposób dojazdu do pracy, a wieczorem zamiast leżeć przed telewizorem wybrać jogging, zajęcia fitness czy siłownię – zresztą wystarczy zacząć od regularnych spacerów. W weekendy nie przesiadywać pod parasolkami czy w pubach, lecz wybrać się za miasto i pospacerować w lesie lub zabrać do niego rower, jeśli tylko ma wytyczone ścieżki.

Chodzenie po nawet niewielkich pagórkach, jazda na rolkach czy amatorska gra w piłkę pozwoli na ogólne wzmocnienie ciała i zapobiegnie wszelkim schorzeniom, nie tylko tym dotyczącym krzywego kręgosłupa czy wad postawy. Warto także spróbować zorganizować sobie kawałek przestrzenie w biurze, by co jakiś czas wstać od biurka i wykonać kilka prostych ćwiczeń ruchowych, które rozluźnią napięte od ciągłego siedzenia mięśnie i tym samym dadzą odpoczynek plecom.

Sen

Zdrowy sen to podstawa dobrego samopoczucia oraz czas regeneracji dla naszego organizmu. By wykorzystać dobroczynne możliwości snu musimy posiadać odpowiedni materac oraz poduszkę, które umożliwią optymalne ułożenie naszego ciała pozwalające mu na optymalny wypoczynek i rozluźnienie wszystkich partii mięśni.

Eksperci są zdania, że powinniśmy wymieniać materac przynajmniej raz na 7 lat, choć w sprzedaży znajdziemy też oferty producentów chwalących się 10-letnią gwarancją. Biorąc pod uwagę, że w ciągu nocy zmieniamy ułożenie ciała nawet 20 razy, to samo przez się rozumie się, że podłoże do tej „aktywności” powinno być odpowiednio dobrane pod względem twardości i elastyczności. Nie zapominajmy też o zdejmowaniu na noc korektora postawy dla dorosłych oraz obowiązkowym po przebudzeniu się przeciąganiu, które pozwala na napinanie różnych partii mięśni przygotowując je do codziennej aktywności.

Korektor postawy dla dorosłych

Korektor postawy dla dorosłych to praktyczny i wygodny przyrząd, który możemy codziennie nosić pod ubraniem. W domowym zaciszu sprawdzi się tzw.  pajączek, który sygnałem dźwiękowym lub wibrowaniem przypomni nam o konieczności wyprostowaniu pleców i przyjęciu odpowiedniej pozycji. Korektor postawy dla dorosłych w formie pasów stabilizujących sprawdzi się w każdym innym miejscu, bo dzięki dyskretnemu wyglądowi i ścisłemu przyleganiu do ciała będzie niewidoczny dla otoczenia. Jeśli nasze problemy z właściwą postawą są znacznie większe lub chcemy skutecznie wyeliminować garbienie się wybierzmy prosto-trzymacz z szerszym odcinkiem lędźwiowym i regulacją pasa i odchylenia barków, który choć nieco droższy jest rozwiązaniem całkowicie profesjonalnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *